Η μεγάλη μάχη του καφέ – Κονταροχτυπιούνται Mikel, Coffee Island, Γρηγόρης και Flocafe

Οι ισχυροί του κλάδου ανοίγονται σε αγορές των ΗΠΑ και της Μέσης Ανατολής



27 Φεβρουαρίου 2019 · Ώρα δημοσίευσης: 8:58 μμ · Τελευταία τροποποίηση: 9:00 μμ


Αν ο καφές θεωρείται καθαρά ιταλική υπόθεση, τότε… άλλος έχει τ’ όνομα κι άλλος τη χάρη, καθώς η Ελλάδα αναδεικνύεται σε «ανερχόμενη δύναμη» στις μπίζνες με φόντο τον καφέ. Καπουτσίνο και εσπρέσο έχουν γίνει οι αγαπημένοι των Ελλήνων, με κατανάλωση εκατομμυρίων φλιτζανιών από αλυσίδες καταστημάτων τύπου take away που είτε γεννήθηκαν είτε άνθησαν καταμεσής της κρίσης.

Της Μαρίας Σμιλίδου
[email protected]

Σε μια αγορά που, σύμφωνα με στοιχεία ερευνών, ξεπερνά σε τζίρο το 1 δισ. ευρώ, οι επιχειρηματίες του κλάδου διευρύνουν τα δίκτυα και την παρουσία τους, φιλοδοξώντας να αποσπάσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κομμάτι από την εν λόγω «πίτα».

Οι αλυσίδες Mikel, Γρηγόρης και Coffee Island εντάσσονται πλέον στην κατηγορία των big players και κάνουν διεθνή «καριέρα».

Mikel

Με σήμα κατατεθέν στον λογότυπό της τον «παππού Μιχάλη», η θεσσαλική αλυσίδα Mikel του Λευτέρη Kυριακάκη είναι γέννημα-θρέμμα της κρίσης. Αρχισε την πορεία της το 2008 από την πόλη της Λάρισας και γρήγορα το ένα μαγαζί έφερε το άλλο.

Η εταιρεία Mikel δημιούργησε έναν μύθο, έγινε talk of the town για τη μυστική συνταγή του «φραπόγαλου» και γρήγορα αναδείχτηκε σε μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες καφεστίασης στην Ελλάδα.

Τυχερή της χρονιά ήταν το 2014, όταν κατάφερε να διπλασιάσει τον τζίρο της στα 3,4 εκατ. ευρώ από 1,5 εκατ. το 2013.

Έκτοτε έχει κυλήσει πολύ νερό στο αυλάκι και σήμερα διαθέτει ένα δίκτυο με πάνω από 175 καταστήματα στη χώρα, ενώ έχει ανοίξει επενδυτικά φτερά σε αγορές του εξωτερικού και στις πέντε ηπείρους.

Εκτός από την Κύπρο, το Λονδίνο και τη Βουλγαρία, προ τριετίας πραγματοποίησε άνοιγμα και στο Nτουμπάι, όπου ήδη αριθμεί επτά καταστήματα και έχει στόχο τη δημιουργία 13 ακόμα, καθώς το εγχείρημά του κ. Κυριακάκη φαίνεται να βρήκε ανταπόκριση στον αραβικό κόσμο.

Επόμενη στόχευση για τα Mikel είναι οι ΗΠΑ, όπου είναι θέμα χρόνου τα εγκαίνια του δεύτερου καταστήματος. Το πρώτο άνοιξε από ομογενή επιχειρηματία και βρίσκεται στο Σαουθάμπτον στην πολιτεία της Μασαχουσέτης, ενώ παρουσία της ελληνικής αλυσίδας υπάρχει και στο Σίδνεϊ της μακρινής Αυστραλίας.

Coffee Island

«Το νησί του καφέ» μπορεί να ξεκίνησε το 1999 ως τοπική οικογενειακή επιχείρηση από την Πάτρα υπό τον επιχειρηματία Βαγγέλη Λιόλιο, συστήθηκε όμως εκ νέου στο κοινό το 2013, πραγματοποιώντας τον επανασχεδιασμό της εταιρικής του ταυτότητας (rebranding).

Συνδυάζοντας τη μορφή καφεκοπτείου με το espresso bar, η Coffee Island αριθμεί πάνω από 400 καταστήματα σε Ελλάδα και εξωτερικό. Η δραστηριοποίησή της στο εξωτερικό άρχισε το 2009, με τα εγκαίνια του πρώτου καταστήματος στη Λευκωσία.

Πλέον η εταιρεία διαθέτει ένα ισχυρό δίκτυο καταστημάτων στη Μεγαλόνησο, με 49 καταστήματα και διαρκή ανάπτυξη.

Επτά χρόνια αργότερα, το 2016, έκανε την παρθενική της εμφάνιση στην ανταγωνιστική αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου και έναν χρόνο μετά επεκτάθηκε και υπερατλαντικά, κάνοντας απόβαση στην αγορά του Καναδά και ανοίγοντας το πρώτο κατάστημα στο Τορόντο.

Η Coffee Island θεωρείται πρωτοπόρος στον τομέα της μεταποίησης και συσκευασίας καφέ.

Στις δύο υπερσύγχρονες μονάδες της στην περιοχή της Πάτρας λειτουργεί πρότυπο εργαστήριο μελέτης, έρευνας και ανάπτυξης, όπου ακολουθείται όλη η διαδικασία αξιολόγησης δειγμάτων ωμού καφέ (grading), καβουρδίσματος και εν συνεχεία γευστικών δοκιμών για το προφίλ του κάθε ροφήματος.

Ο Γρηγόρης 9ος στην Ευρώπη

Το δικό του ισχυρό όνομα στον καφέ και την εστίαση έχει «χτίσει» η Γρηγόρης Mικρογεύματα του Bλάση Γεωργάτου.

Με περισσότερα από 330 καταστήματα σε Ελλάδα, Κύπρο, Αλβανία, Γερμανία και Ρουμανία, η αλυσίδα καταστημάτων Γρηγόρης έχει κατακτήσει επάξια τη θέση της 9ης μεγαλύτερης αλυσίδας καφέ στην Ευρώπη.

Πρόσφατα, μάλιστα, η εταιρεία ανακοίνωσε τη δημιουργία και νέου καταστήματος στη Ρουμανία, στη Lipscani, έναν από τους πιο πολυσύχναστους δρόμους του Βουκουρεστίου.

«Πρόκειται για ένα ακόμη στρατηγικό βήμα στην περαιτέρω ανάπτυξη της αλυσίδας στη γειτονική χώρα, με σημαντικό αριθμό νέων καταστημάτων να προγραμματίζονται μέσα στην επόμενη πενταετία», ανέφερε η εταιρεία σχετικά με τα μελλοντικά της πλάνα. Η αλυσίδα έχει επίσης παρουσία στις εξωτικές Μπαχάμες με δύο καταστήματα.

Οι «παλιοί» είναι δυνατοί

Εδραιωμένοι ήδη από τη δεκαετία του ’90 στην ελληνική αγορά, τόσο τα Everest όσο και τα Flocafé συγκαταλέγονται στους «παλιούς παίκτες».

Και οι δύο αλυσίδες ανήκουν στον Όμιλο Vivartia, μέλος της Marfin Investment Group.

Παρά τις αναταράξεις που υπέστησαν στους τζίρους τους την τελευταία δεκαετία, οπότε και καθιερώθηκαν οι νέες αλυσίδες, παραμένουν δυνατά brands εντός και εκτός των ελληνικών συνόρων.

Σε όλη την Ελλάδα λειτουργούν 82 καταστήματα Flocafé, εκ των οποίων 15 σε πλοία, ενώ έχουν επεκταθεί και σε χώρες του εξωτερικού με έντεκα ακόμη καταστήματα (επτά στην Κύπρο, δύο στη Βουλγαρία και από ένα σε Ουγγαρία και Ρουμανία).

Μάλιστα, προσφάτως εγκαινιάστηκε το πρώτο Flocafé Espresso Room στο Λονδίνο, μια ανάσα από την Oxford Street.

Τα καταστήματα Εverest έχουν χάσει την παλιά τους αίγλη, αλλά εντάσσονται στον δυναμικό Όμιλο Everest, ο οποίος αποτελείται από έξι brands με πάνω από 200 σημεία πώλησης και ανθρώπινο δυναμικό που φτάνει στους 2.500 εργαζόμενους.

Στον Όμιλο Everest ανήκουν τα εμπορικά σήματα Everest, Olympic Catering, La Pasteria, Papagallino, Olympus Plaza Food Parks και Kuzina, που καλύπτουν ευρύ φάσμα των υπηρεσιών εστίασης και food service.

Δημοσιεύθηκε στο φύλλο 90 της «Νέας Σελίδας» την Κυριακή 24 Φεβρουαρίου 2019.

Διαβάστε επίσης στη «Νέα Σελίδα»:

Οι γιατροί του Αιγαίου: 2 κλιμάκια εξειδικευμένων επιστημόνων προσφέρουν ανεκτίμητο έργο σε 12 νησιά

(Μ)εθισμένοι στο διαδίκτυο