Παρόντες και στον τουρισμό κρουαζιέρας

12

Τα όσα είπε πρόσφατα στο «Σταύρος Νιάρχος» ο Ελληνας πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Τμήματος της Διεθνούς Ενωσης Κρουαζιέρας, Κυριάκος Αναστασιάδης, στάθηκαν αφορμή να θυμηθούμε το καλοκαίρι μέσα στο καταχείμωνο. Ο κ. Αναστασιάδης είπε, λοιπόν, ότι η Ελλάδα για να γίνει ελκυστικός προορισμός κρουαζιέρας και κυρίως στο κομμάτι του homeporting, να ελλιμενίζεται, δηλαδή, το κρουαζιερόπλοιο σε ελληνικά λιμάνια από την αρχή μέχρι το τέλος του ταξιδιού του, θα πρέπει να προχωρήσει σε έργα υποδομής σε τουλάχιστον έξι λιμάνια.

ΓΡΑΦΕΙ Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΡΩΝΑΙΟΣ

Ο τουρισμός κρουαζιέρας κερδίζει συνεχώς έδαφος και προβάλλεται διεθνώς ως νέα τάση. Τα οφέλη για μια χώρα που θα επενδύσει στην προσέλκυση του συγκεκριμένου τουρισμού είναι πολλά. Προσφέρει δυνατότητες ανάπτυξης στη συνδεδεμένη οικονομία και δημιουργίας εμπορικών ζωνών στα λιμάνια προσέγγισης, αναδεικνύει λιγότερο προβεβλημένα πολιτιστικά μνημεία, ενώ στους λιμένες έναρξης και λήξης της κρουαζιέρας αυξάνεται η μεταφορική κίνηση (αεροδρόμια, σιδηροδρομικοί σταθμοί, αλλά και σε λεωφορεία αλλά ταξί). Για να συνειδητοποιήσει ο αναγνώστης τα μεγέθη, πρόσφατη μελέτη του Πανεπιστημίου της Βαρκελώνης στον λιμένα της πόλης -από τους κορυφαίους προορισμούς κρουαζιέρας παγκοσμίως- υποστηρίζει ότι κάθε ελλιμενισμός κρουαζιερόπλοιου παράγει, κατά μέσο όρο, έσοδα 1 εκατ. ευρώ και δημιουργεί εννέα θέσεις εργασίας! Η Μεσόγειος είναι ο δεύτερος δημοφιλέστερος προορισμός κρουαζιέρας μετά την Καραϊβική. Η χώρα μας βρίσκεται στην τέταρτη θέση της μεσογειακής κρουαζιέρας, πίσω από την Ισπανία, την Ιταλία και τη Γαλλία, παρά τα σημαντικά πλεονεκτήματά μας έναντι των ανταγωνιστών. «Χρειάζεται ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης των λιμανιών αφετηρίας σε πρώτη φάση», εξηγούσε σε πρόσφατη συζήτησή μας ο πρώην αντιπρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιέρας Μιχάλης Λάμπρος, που εξηγούσε ότι ουσιαστικά μόνο ο Πειραιάς μπορεί να λειτουργήσει ως homeporting λιμένας. Της Θεσσαλονίκης θα μπορούσε να είναι ο επόμενος, μετά την ιδιωτικοποίησή του, ενώ άμεσης αξιοποίησης χρήζουν τα λιμάνια των τουριστικών νησιών του Αιγαίου αλλά και του Ιονίου, προκειμένου να κερδηθεί και το στοίχημα της κρουαζιέρας.

 

Δημοσιεύτηκε στο φύλλο 28 της εφημερίδας Νέα Σελίδα, 17/12/2017