Η Aristotle Racing Team δημιουργεί το νέο της μονοθέσιο



21 Απριλίου 2018 · Ώρα δημοσίευσης: 7:26 μμ · Τελευταία τροποποίηση: 7:35 μμ

Πριν από 12 χρόνια, μια παρέα μηχανολόγων μηχανικών του Πολυτεχνείου Θεσσαλονίκης έκανε το όνειρό της πραγματικότητα: σχεδίασε, κατασκεύασε, συναρμολόγησε και δοκίμασε στην πίστα ένα αγωνιστικό μονοθέσιο αυτοκίνητο. Στις αρχές Μαρτίου, η Aristotle Racing Team (ART), η οποία αποτελείται από 20 άτομα, παρουσίασε τα σχέδια του νέου αγωνιστικού μονοθέσιού της, του ART18, προετοιμάζοντας το κοινό της πόλης για διακρίσεις σε φοιτητικούς διαγωνισμούς. O αρχηγός της ομάδας, Πασχάλης Κοσμίδης, τεταρτοετής φοιτητής μηχανολόγος μηχανικός στο Πολυτεχνείο του ΑΠΘ, και η επίσης τεταρτοετής στο Τμήμα Marketing του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Ειρήνη Πολίτη «έτρεξαν» μια συνέντευξη με το «New Page» λίγο πριν το ART18 ολοκληρωθεί και κάνει τις βόλτες του!

Της Κατερίνας Γιοσμά/ [email protected]

Πώς ξεκίνησε η προσπάθεια;
Η ιστορία της ομάδας ξεκινά τον Οκτώβριο του 2006, όταν επτά επίδοξοι και φιλόδοξοι φοιτητές του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ μαθαίνουν για τους φοιτητικούς διαγωνισμούς Formula Student και επιθυμούν να πάρουν μέρος. Ετσι, με πολύ ζήλο και προσπάθεια κατασκεύασαν το πρώτο μονοθέσιο της ομάδας, το ART7. Από τότε κατασκευάστηκαν άλλα τέσσερα μονοθέσια και φέτος είμαστε στην ευχάριστη θέση να φτιάχνουμε το έκτο σε συνεργασία με τον υπεύθυνο της ομάδας, καθηγητή Νικόλαο Μιχαηλίδη.

Η ART είναι η πρώτη ελληνική ομάδα σε διακρίσεις και κατέχει την 107η θέση στην παγκόσμια κατάταξη μεταξύ 556 ομάδων

Γιατί κάθε χρόνο αλλάζει η σύνθεση της ομάδας;
Είναι καθαρά επιλογή των μελών να μένουν στην ομάδα για μία αγωνιστική σεζόν. Αυτό συνήθως γίνεται γιατί τα μέλη είναι σε μεγάλα έτη και θέλουν να πάρουν πτυχίο. Επιπλέον, στην επιλογή αυτή συμβάλλει το γεγονός ότι την επόμενη χρονιά τα «παλιά» μέλη γίνονται advisors της ομάδας, δηλαδή συμβουλεύουν, επιβλέπουν και διορθώνουν όπου χρειάζεται.

Πείτε μας τα χαρακτηριστικά του νέου οχήματος και τις βελτιώσεις που έγιναν σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα.
Το βάρος του εκτιμάται στα 210 κιλά, κινείται με κινητήρα Honda CBR 600 RR, ο οποίος με τις αλλαγές που έχουν γίνει αποδίδει 82 ίππους στις 10.500 στροφές, λόγω περιορισμού της εισαγωγής από τους κανονισμούς. Εχει ζάντες 13 ιντσών, slick ελαστικά και αναρτήσεις pull rod για βέλτιστο κέντρο βάρους. Καλωδίωση και αυτόματα συστήματα εξ ολοκλήρου μελετημένα και κατασκευασμένα από τους φοιτητές της ομάδας μας, πλήρες αεροδυναμικό πακέτο και πληθώρα εξαρτημάτων από ανθρακονήματα. Ολα αυτά αποδίδουν 0-100 σε 3,7’’, φρενάρισμα με 2 g και στροφή με 1,3 g μέσο όρο.

Πότε θα παρουσιαστεί το νέο μοντέλο;
Υπολογίζουμε να το έχουμε έτοιμο τέλη Μαΐου με αρχές Ιουνίου. Αν οι συνθήκες το επιτρέπουν, η παρουσίαση θα γίνει αρχές Ιουνίου.

Πόσο διαφέρουν τα μοντέλα μεταξύ τους; Θα μπορούσε να υπάρχει ένα με σταθερό αμάξωμα και να γίνονται βελτιώσεις μετά;
Κάθε δύο χρόνια η ομάδα είναι υποχρεωμένη από τους κανονισμούς του διαγωνισμού να αλλάζει μονοθέσιο. Τον πρώτο χρόνο ζωής του μονοθέσιου γίνεται εξ ολοκλήρου νέος σχεδιασμός -συνεπώς διαφέρει πολύ από το προηγούμενο- και τον δεύτερο γίνεται η βελτίωσή του, κάτι που περιορίζει αρκετά τις διαφορές του με την προηγούμενη σεζόν.

Ποιες είναι οι μέχρι τώρα διακρίσεις της ομάδας;
Οι διακρίσεις που έχει φέρει η ομάδα στην Ελλάδα είναι πολλές. Από τις πιο σημαντικές είναι η 2η θέση overall class3 το 2009 στον διαγωνισμό της Αγγλίας, το 2011 στον ίδιο διαγωνισμό, όταν κατακτήσαμε την 8η θέση overall, το 2012 στην Ιταλία ήμασταν τρίτοι στο overall και τέταρτοι στην παρουσίαση του επιχειρηματικού σχεδίου, το 2014 στον διαγωνισμό της Γερμανίας, όταν κατακτήσαμε τη 12η θέση overall, ενώ στον διαγωνισμό της Ουγγαρίας βγήκαμε τρίτοι στα στατικά αγωνίσματα και στον διαγωνισμό της Ιταλίας τέταρτοι overall.

Πώς έχετε καταφέρει να σας εμπιστευτούν τόσοι χορηγοί;
Η αρχή ήταν δύσκολη, καθώς η όλη προσπάθεια ξέφευγε από τα ελληνικά δεδομένα. Υπήρξαν άνθρωποι που μας εμπιστεύτηκαν και μας βοήθησαν. Η συνέχεια ήταν λιγάκι πιο εύκολη, μια και οι διακρίσεις της ομάδας δείχνουν την επίμονη και άρτια δουλειά των μελών της. Η ART είναι η πρώτη ελληνική ομάδα σε διακρίσεις και κατέχει την 107η θέση στην παγκόσμια κατάταξη μεταξύ 556 ομάδων.

Ποια η ανταπόκριση του κόσμου σε εκδηλώσεις σας;
Ο κόσμος είναι πολύ ένθερμος στις εκδηλώσεις μας και στις διάφορες δράσεις της ομάδας.

Θα μπορούσε να γίνει πίστα Formula 1 στην Ελλάδα -ένα αίτημα ετών- και πού θα προτείνατε;
Θεωρούμε ότι η πίστα στις Σέρρες είναι πολύ καλή. Παρ’ όλα αυτά, το μήκος της δεν είναι αρκετό για να είναι κατάλληλη. Με μερικές προσθήκες όμως σίγουρα μπορεί να γίνει μια άριστη πίστα.

Οι στόχοι σας για το μέλλον;
Ενα κοντινό όραμά μας είναι να ανέβουμε πολύ ψηλά στην παγκόσμια κατάταξη του διαγωνισμού και σε μακροσκοπικό επίπεδο να κάνουμε την Ελλάδα γνωστή για τους ικανότατους μηχανικούς της.

 

Μάθετε περισσότερα:
aristotleracing.gr
facebook: AristotleRacingTeam
Instagram: aristotleracing