Η Nike ξαναμοιράζει την πίτα των 35 εκατ. €

Η «βασίλισσα» των αθλητικών, ο Ομιλος Fourlis, ο Φάις και οι μνηστήρες



16 Οκτωβρίου 2018 · Ώρα δημοσίευσης: 8:28 μμ · Τελευταία τροποποίηση: 8:28 μμ


Σταθερά καλύτερες επιδόσεις από την υπόλοιπη αγορά ένδυσης καταγράφουν οι επιχειρήσεις αθλητικών ειδών, οι οποίες δείχνουν να βρίσκονται σε συνεχές «ζέσταμα» τα τελευταία χρόνια.

Της Μαρίας Σμιλίδου – [email protected]

Την εποχή της μεγάλης έκρηξης, στις δεκαετίες του 1990 και του 2000, ακολούθησε η οικονομική κρίση και τους τελευταίους μήνες η κατάρρευση του FF Group αποτελεί μια ακόμη αφορμή για να ανακατευτεί εκ νέου η τράπουλα των μεγάλων παικτών στη συγκεκριμένη αγορά. Το δέλεαρ, βλέπετε, για μεγαλύτερα μερίδια από τη συνολική «πίτα» των 350 εκατ. ευρώ είναι σημαντικό για νέα deals που βρίσκονται προ των πυλών.

Την εταιρεία ποιος θα πάρει;

Το FF Group μέσω των πολυκαταστημάτων Αttica και Factory Outlet προσέφερε μια πλήρη γκάμα των brands της αγοράς αθλητικής ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ. Οι καταιγιστικές εξελίξεις σχετικά με τις επιχειρηματικές δραστηριότητες της οικογένειας Κουτσολιούτσου έχουν ανοίξει έναν κύκλο συζητήσεων και ζυμώσεων για την τύχη των πολλών σημάτων που αντιπροσωπεύει η εταιρεία στην ελληνική αγορά. «Βασίλισσα» του χαρτοφυλακίου και το πιο δυνατό brand είναι η Nike, η οποία, ωστόσο, δεν έχει αποκλειστική σχέση με το FF Group, όπως συνέβαινε παλαιότερα με την Elmec Sports. Πρόκειται για ένα από τα πιο «δυνατά σήματα» της αθλητικής ένδυσης και πολλοί θα έβλεπαν θετικά μια συνεργασία με τον αμερικανικό κολοσσό, αναλαμβάνοντας συμβόλαιο αντιπροσώπευσης, όταν αυτό διακοπεί με τον Ομιλο Kουτσολιούτσου.

Στα επιχειρηματικά σαλόνια ακούγονται πολλοί «μνηστήρες» ως ενδιαφερόμενοι της αμερικανικής φίρμας. Ο Σάμι Φάις και ο Ομιλος Fourlis είναι δύο από τους επικρατέστερους, αν και ο πρώτος δεν φαίνεται να είναι ιδιαιτέρως θερμός για ένα τέτοιο ενδεχόμενο, παρά το γεγονός ότι θα περιελάμβανε και κάποιο συμβολισμό η επιστροφή των σημάτων στα χέρια του έπειτα από περίπου 15 χρόνια. Από τα μέσα της δεκαετίας του 2000 ακόμη, η Folli Follie είχε κατακτήσει ηγετική θέση στον χώρο της αθλητικής μόδας, παίρνοντας από τον Σάμι Φάις τον έλεγχο της Elmec Sport, κορυφαίας εταιρείας στον κλάδο ένδυσης. Στο ισχυρό χαρτοφυλάκιο σημάτων του FF Group, εκτός από τη Νike, περιλαμβάνονται τα brands της Converse και της Technogym.

Οι πληροφορίες δίνουν ως δυνατή υποψηφιότητα και τον Ομιλο Fourlis, ο οποίος φέρεται να δείχνει ενδιαφέρον και για άλλα brands εκτός της Nike. Στην εγχώρια αγορά μπορεί να φημολογούνται πολλά για τους «μνηστήρες» της Nike, η οποία εμφανίζεται… πολύφερνη νύφη, ωστόσο δεν αποκλείεται και το ενδεχόμενο η αμερικανική εταιρεία να εξετάσει κάποιο άλλο μοντέλο δραστηριοποίησης στην ελληνική αγορά, ίσως και μέσω Ιταλίας.

Η «ομπρέλα» Φάις

Πρόκειται για τον άνθρωπο που ουσιαστικά έκανε την αθλητική ένδυση lifestyle πριν από περίπου τρεις δεκαετίες. Από τα χέρια του πέρασε η Nike στη Folli Follie, ενώ πλέον κατέχει ισχυρά μερίδια στην αγορά με τις φίρμες Adidas, Under Armour και Puma. Το όνομά του αποτελεί εγγύηση για τους πολυεθνικούς κολοσσούς, αλλά και ο ίδιος έχει ειδικότητα στο να χτίζει νέα σήματα στην ελληνική αγορά. Ο επιδόσεις των Adidas, Under Armour και Puma έχουν ξεπεράσει τα αναμενόμενα αποτελέσματα και ήδη αποτελούν κορυφαίες επιλογές του καταναλωτικού κοινού.

Η Intersport

Η Intersport του Ομίλου Fourlis, η οποία έχει στον έλεγχό της 50 καταστήματα στην Ελλάδα, κατέχει ηγετική θέση στην αγορά. H αλυσίδα, η οποία έγινε γνωστή για τις προσιτές τιμές, είδε τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 7,1% στα 34,3 εκατ. ευρώ και τη δραστηριότητα στη χώρα μας να καταγράφει αύξηση της τάξης του 16% για το α΄ τρίμηνο του 2018. Νέα στόχευση αποτελεί η προσέλκυση ακόμη περισσότερων «φρέσκων» καταναλωτών εξοικειωμένων με τις νέες τεχνολογίες. Ο Ομιλος Fourlis έχει επενδύσει σε ένα νέο concept store βασισμένο στη φιλοσοφία σύνδεσης του φυσικού καταστήματος με το ηλεκτρονικό. Μέσα από εξελιγμένες εφαρμογές, ο πελάτης μπορεί να ενημερωθεί για τα προϊόντα και για επιτόπου αγορές από το ηλεκτρονικό κανάλι. Στο επενδυτικό πλάνο περιλαμβάνονται επίσης νέα e-stores για την Intersport σε Ρουμανία (29 καταστήματα), Βουλγαρία (7 καταστήματα) και Κύπρο (4 καταστήματα). Επίσης, η Athletes Foot του ομίλου με 12 καταστήματα σε Ελλάδα και 2 στην Τουρκία δείχνει ενδιαφέρον για περαιτέρω παρουσία και επέκταση σε χώρες του εξωτερικού.

Νέες είσοδοι

Στο μεταξύ, σε σύντομο χρονικό διάστημα έδειξε τα… δόντια της στον σκληρό ανταγωνισμό η ταχέως αναπτυσσόμενη αλυσίδα Zackret, η οποία συνεχίζει δυναμικά, εγκαινιάζοντας μια ακόμη αλυσίδα με την επωνυμία «SneakerCage» στο The Mall Athens. Ετερος δυνάμει ανταγωνιστής είναι ο γαλλικός κολοσσός Decathlon με τα 1.414 σημεία πώλησης σε 47 χώρες σε όλο τον κόσμο. Οι αναμενόμενες ανακατατάξεις στην «πίτα» των 350 εκατ. ευρώ άργησαν τρία χρόνια, καθώς η πολυεθνική, αν και διατηρεί γραφεία εδώ και τρία χρόνια, θα κάνει πρεμιέρα με κατάστημα στο εμπορικό κέντρο της Bιοχάλκο (Mare West) στην Κόρινθο.
Η Gepaworld του Γεράσιμου Παπασπυράτου με τέσσερα εργοστάσια στη χώρα μας ποντάρει στα made in Greece προϊόντα της. Ο τζίρος της αγγίζει τα 18 εκατ. ευρώ και έχει κάνει τα ανοίγματά της σε αγορές του εξωτερικού όπως οι ΗΠΑ, η Ασία και η Ελβετία. H Champion, πάλι, διεκδικεί το δικό της μερίδιο στην αγορά μέσω της λιανικής αλλά και της χονδρικής, καταφέρνοντας να πετύχει ανάπτυξη σε έναν ανταγωνιστικό κλάδο. Η επιχείρηση έχει 800 πελάτες-συνεργάτες, 85 Champion Concept Stores & Shop in Shops, εκ των οποίων τα 20 βρίσκονται στην Ελλάδα, τα 40 στα El Corte Ingles της Ισπανίας και τα υπόλοιπα 25 σε άλλες μεγάλες χώρες και πόλεις.

Δημοσιεύθηκε στο φύλλο 71 της «Νέας Σελίδας» την Κυριακή 14/10