«Κοσμοσυρροή» για τον εξωδικαστικό συμβιβασμό: 46.000 επισκέψεις στην ηλεκτρονική πλατφόρμα

4

Στα 2,4 εκατ. «χτυπήματα» έφτασε χθες, πρώτη ημέρα λειτουργίας της, η επισκεψιμότητα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα για τον εξωδικαστικό μηχανισμό επιχειρήσεων, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε το υπουργείο Οικονομίας.

Κατά την πρώτη ημέρα λειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας για τον Εξωδικαστικό Μηχανισμό Ρύθμισης Οφειλών Επιχειρήσεων, καταγράφηκαν τα παρακάτω στοιχεία:

– Ο διαδικτυακός τόπος της Ειδικής Γραμματείας Ιδιωτικού Χρέους (www.keyd.gov.gr) δέχτηκε 2,4 εκατομμύρια «χτυπήματα» (hits), γεγονός που εξηγεί την καθυστέρηση μερικών δευτερολέπτων στην πρόσβαση, που καταγράφηκε κάποιες στιγμές

– Υπήρξαν 46.357 διαφορετικοί επισκέπτες, εκ των οποίων:

– πάνω από 21.000 διαφορετικοί επισκέπτες μελέτησαν τις σελίδες που αφορούν τις ευεργετικές διατάξεις του νόμου Σταθάκη για τα φυσικά πρόσωπα

– πάνω από 25.000 διαφορετικοί επισκέπτες μελέτησαν τις σελίδες που αφορούν στο θεσμικό πλαίσιο και τις λύσεις του Εξωδικαστικού Μηχανισμού

Επίσης, 7.344 επισκέπτες έκαναν εισαγωγή στην πλατφόρμα (σημειώνεται ότι υπάρχει και εναλλακτική είσοδος μέσω του διαδικτυακού τόπο www.gsis.gr της ΓΓΠΣ) και 2.400 επιχειρήσεις ξεκίνησαν τις διαδικασίες της πλατφόρμας με σκοπό την υποβολή αίτησης. Από αυτές 310 δεν πληρούν τα κριτήρια του νόμου και απορρίφτηκαν και 150 πληρούν τα κριτήρια του νόμου και προχώρησαν στη συμπλήρωση της αίτησης, επισυνάπτοντας τουλάχιστον ένα αρχείο.

Από τους 46.000 επισκέπτες:

– 23.000 προήλθαν από την Αττική
– 4.500 προήλθαν από τη Θεσσαλονίκη
– προήλθαν από τον Πειραιά
– 500 από καθεμία από τις πόλεις: Πάτρα, Κόρινθος, Ηράκλειο, Χανιά, Λάρισα, Κοζάνη

Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομίας η μέγιστη επισκεψιμότητα της πλατφόρμας έφτασε σε 2.500 ταυτόχρονες συνδέσεις, ενώ μέχρι στιγμής δεν προέκυψε κανένα τεχνικό πρόβλημα (bug) στην πλατφόρμα.

Τι θα ισχύσει για τους ελεύθερους επαγγελματίες

«Οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα μπορούν να πηγαίνουν απευθείας στον εφορία, αλλά και στον ασφαλιστικό τους φορέα και να ρυθμίζουν τα εκεί τους χρέη» εξηγεί ο κ. Κουρμούσης, διαδικασία που -όπως διευκρινίζει- θα ενεργοποιηθεί αμέσως μόλις εκδοθούν οι σχετικές αποφάσεις από το Υπουργείο Οικονομικών και το Υπουργείο Εργασίας. Ουσιαστικά οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα μπορούν, πέρα από τα τραπεζικά τους χρέη, «να ρυθμίσουν τα χρέη τους προς εφορία και ασφαλιστικά ταμεία πέρα από τις πάγιες ρυθμίσεις των 12 ή 24 δόσεων και τώρα με τον νόμο θα έχουν τη δυνατότητα να ρυθμίσουν τα χρέη τους εξωδικαστικά, απευθείας στην εφορία και στο ασφαλιστικό ταμείο». Όπως εξηγεί ο ειδικός γραμματέας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, «αυτό θα γίνει αμέσως μετά τη περίοδο των διακοπών καθώς ετοιμάζονται οι διαδικασίες στις εφορίες και τα ασφαλιστικά ταμεία να τους δεχτούν με τα χρέη τους, (και) είναι στο τελικό στάδιο της προετοιμασίας ο ΕΦΚΑ αλλά και η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων».

Είναι αναγκαία η εμπλοκή δικηγόρου, λογιστή ή φοροτεχνικού;

Πέρα από τις αναλυτικές οδηγίες, που είναι διαθέσιμες μέσα στον ιστότοπο της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, αλλά και τα δωρεάν υποδείγματα μελετών βιωσιμότητας, σημαντικό είναι, σύμφωνα με τον κ.Κουρμούση, να ολοκληρώσει κάποιος τη διαδικασία με τον βέλτιστο τρόπο για να αποκομίσει τα μεγαλύτερα οφέλη ελάφρυνσης. Ο νόμος δεν επιβάλλει να εμπλακεί υποχρεωτικά κάποιος επαγγελματίας, «ωστόσο συμβουλή μας είναι οι επιχειρήσεις να αποταθούν σε κάποιον λογιστή ή εξειδικευμένο οικονομολόγο, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τη μελέτη βιωσιμότητας, μέσα από την οποία θα τεκμηριωθεί ότι η εταιρία είναι βιώσιμη και θα οριστεί το κούρεμα του χρέους και το τι χρήματα μπορεί να πληρώσει ο οφειλέτης» τονίζει ο κ.Κουρμούσης και προσθέτει πως στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης «σκόπιμο είναι να παρίσταται μαζί με τον επιχειρηματία και ένας δικηγόρος ώστε να τον συμβουλεύει σε όλη τη διαδικασία και να τον καθοδηγεί για να επιλέξει τις καλύτερες λύσεις».

Ο ειδικός γραμματέας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους συνιστά τέλος, αν και σύμφωνα με τη διαδικασία και αυτή η κίνηση είναι προαιρετική, «την παρουσία στη διαδικασία και ενός εκτιμητή ακινήτων ώστε να μάθει ο επιχειρηματίας τη σημερινή αξία των ακινήτων του, καθώς είναι κάτι που επίσης επηρεάζει το μέγεθος του κουρέματος των χρεών».

Για οποιαδήποτε δε απορία των ενδιαφερομένων υπάρχει ειδικό e-mail ως σύστημα βοήθειας (Help Desk) ενώ ήδη λειτουργεί σημείο βοήθειας στο λεκανοπέδιο Αττικής και «μέχρι το τέλος Αυγούστου θα λειτουργήσει ένα γραφείο για την εξυπηρέτηση των πολιτών σε κάθε πρωτεύουσα περιφέρειας ώστε σε όλη την Ελλάδα μέσα σε απόσταση μιας ώρας να υπαρχει σημείο όπου θα εξυπηρετούνται οι πολίτες» σημειώνει ο ειδικός γραμματέας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους.