Σούπερ μάρκετ: Δείτε πόσα χρήματα κερδίζουμε από τις προσφορές



14 Μαρτίου 2019 · Ώρα δημοσίευσης: 10:50 πμ · Τελευταία τροποποίηση: 12:23 μμ


Τα σουπερμάρκετ δίνουν συχνά την ευκαιρία στους καταναλωτές να εξοικονομούν χρήματα, μέσα από προσφορές και εκπτώσεις, αποκομίζοντας έτσι σημαντικά οφέλη. Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ, η συνολική εξοικονόμηση για το μέσο νοικοκυριό από αυτές τις προσφορές και εκπτώσεις των μεγάλων αλυσίδων σούπερμαρκετ υπολογίζεται άνω των 1.500 ευρώ, την τελευταία πενταετία.

6 στους 10 καταναλωτές προτιμούν περισσότερες προσφορές παρά χαμηλές τιμές και επιλέγουν κατάστημα σουπερμάρκετ με βάση τις προσφορές

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ετήσιας πανελλήνιας έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) 2014-2019, με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα, η μέση εξοικονόμηση που προκύπτει από την στάθμιση του συνόλου ανέρχεται σε περίπου 12% (ήτοι 318 ευρώ), ποσοστό αντίστοιχο σε σχέση με το προηγούμενο έτος, όπως φαίνεται στην παραπάνω εικόνα.

Πρακτικά, η μηνιαία συνολική αξία αυτών των ενεργειών αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος σε πάνω από 300 ευρώ ετησίως. Η αξία αυτή είναι σταθερή σε ετήσια βάση την τελευταία πενταετία, με εξαίρεση το 2016, χρονιά υπολειτουργίας δύο εκ των τότε σημαντικότερων αλυσίδων σουπερμάρκετ της χώρας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό το όφελος είναι πολύ σημαντικότερο από το αντίστοιχο όφελος του 2014, εξαιτίας της μείωσης της δαπάνης των νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου, η οποία εκτιμάται σε περίπου 4% την εξεταζόμενη πενταετία.

Συνολικά η μέση εξοικονόμηση ανά νοικοκυριό εκτιμάται σε περίπου 1.500 ευρώ για τη συγκεκριμένη περίοδο, ενώ η συνολική αξία που έχει δοθεί σε πέντε χρόνια ξεπερνά τα 6 δισ. ευρώ.

Το 89% των καταναλωτών εξοικονομεί χρήματα

Σύμφωνα με την έρευνα, το 89% των καταναλωτών εξοικονομεί χρήματα μέσω προσφορών/κουπονιών/δωροεπιταγών που προφέρουν οι αλυσίδες σουπερμάρκετ και προμηθευτές των προϊόντων.

Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι επτά στους δέκα καταναλωτές εξοικονομούν τουλάχιστον 5% επί της αξίας των αγορών του και ένας στους πέντε τουλάχιστον 20%.

71% των ερωτηθέντων αγόρασε προϊόντα σε προσφορά

Επιπλέον, στο πλαίσιο της υιοθέτησης των «έξυπνων» αγορών από τους καταναλωτές, λόγω της οικονομικής κατάστασης των νοικοκυριών καταγράφονται και άλλες σημαντικές τάσεις.

Το 71% των ερωτώμενων τη χρονιά που πέρασε (2018) αγόρασε περισσότερα προϊόντα σε προσφορά, σε σχέση με το προηγούμενο έτος (2017), ενώ το 66% του κοινού δηλώνει ότι κυνηγά τις προσφορές στις αγορές του στο σούπερ μάρκετ.

Για το 56% του κοινού οι προσφορές και εκπτώσεις είναι ο κύριος λόγος για να επιλέξουν το κατάστημα σουπερμάρκετ που θα επισκεφθούν, στοιχείο που σε μεγάλο βαθμό εξηγεί τον ανταγωνισμό ανάμεσα στις επιχειρήσεις στο κομμάτι των προσφορών.

Χαρακτηριστικό του βαθμού υιοθέτησης προσφορών από τον καταναλωτή είναι το γεγονός ότι το 56% του κοινού δηλώνει ότι προτιμάει περισσότερες προσφορές, παρά χαμηλές τιμές.

Ο λόγος γι’ αυτή την επιλογή είναι ότι θεωρεί ότι μέσω της αναζήτησης και επιλογής προσφορών και εκπτώσεων έχει τη δυνατότητα τόσο για μεγαλύτερες εξοικονομήσεις, όσο και για προσαρμογή στις δικές του εξατομικευμένες ανάγκες της εξοικονόμησης χρημάτων.

Τέλος, ένα μειοψηφικό αλλά σημαντικό ποσοστό 44% δηλώνει ότι αναβάλει τις αγορές του μέχρι να βρει την κατάλληλη προσφορά στα είδη που επιθυμεί να αγοράσει.

Διαβάστε επίσης στη «Νέα Σελίδα»: Επίδομα ενοικίου 2019: Πότε οι αιτήσεις γίνονται από σπίτι και πότε από τα Κέντρα Κοινότητας