Τέλη κυκλοφορίας 2020: Πόσα θα πληρώσουν οι ιδιοκτήτες ΙΧ



5 Σεπτεμβρίου 2019 · Ώρα δημοσίευσης: 2:12 μμ · Τελευταία τροποποίηση: 2:18 μμ


Αλλαγές έρχονται στα τέλη κυκλοφορίας για τα ΙΧ, με την κύρια να έγκειται στο γεγονός ότι τα νέα τέλη θα υπολογίζονται βάση των νέων μετρήσεων για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure).

Αυτό σημαίνει ότι αρκετοί ιδιοκτήτες θα δουν αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας, ενώ για πρώτη φορά θα κληθούν να πληρώσουν οι κάτοχοι υβριδικών αυτοκινήτων. Από τα τέλη απαλλάσσονται μόνο όσα αυτοκίνητα εκπέμπουν έως 90 γραμμάρια διοξείδιο του άνθρακα.

Αναλυτικά οι τιμές ανά γραμμάριο Co2

0-90 γρ. CO2 – Μηδέν ευρώ
91-100 γρ. CO2 – 0,90 ευρώ / γραμμάριο
101-120 γρ. CO2 – 0,98 ευρώ / γραμμάριο
121-140 γρ. CO2 – 1,20 ευρώ / γραμμάριο
141-160 γρ. CO2 – 1,85 ευρώ / γραμμάριο
161-180 γρ. CO2 – 2,45 ευρώ / γραμμάριο
181-200 γρ. CO2 – 2,78 ευρώ / γραμμάριο
201-250 γρ. CO2 – 3,05 ευρώ / γραμμάριο
Άνω από 251 γρ. CO2 – 3,72 ευρώ / γραμμάριο

Το νέο πανευρωπαϊκό πρότυπο καταγραφής ρύπων διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπει κάθε όχημα και με βάση το οποίο θα υπολογίζονται από δω και πέρα τα τέλη κυκλοφορίας έχει τεθεί σε ισχύ από την 1η Σεπτεμβρίου.

Έτσι, ένα όχημα που εκπέμπει σήμερα 130 γραμμάρια διοξείδιο του άνθρακα επιβαρύνεται με ετήσια τέλη ύψους 156 ευρώ. Το ίδιο όχημα με βάση το νέο πρότυπο θα εμφανίζεται, για παράδειγμα, να εκπέμπει 200 γραμμάρια ρύπων έτσι ο ιδιοκτήτης του εφόσον αυτό ταξινομηθεί από την 1η Σεπτεμβρίου και μετά θα κληθεί να πληρώσει ετήσια τέλη ύψους 556 ευρώ, δηλαδή 400 ευρώ περισσότερα! Για να μην γίνει αυτό θα πραγματοποιηθεί προσαρμογή της κλίμακας υπολογισμού των τελών και έτσι δεν θα υπάρξει ουσιαστική επιβάρυνση.

Σε ό,τι αφορά στα υπόλοιπα οχήματα, δηλαδή αυτά που έχουν ταξινομηθεί έως τις 31 Οκτωβρίου 2010 και τα τέλη υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό και το έτος ταξινόμησης, δεν αναμένονται αλλαγές.

Τι είναι ο WLTP

Ο Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure, είναι ένας νέος τρόπος υπολογισμού εκπομπής ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου που αντικατέστησε το NEDC τον Σεπτέμβριο του 2017 και βάση προγραμματισμού θα τον έχει αντικαταστήσει πλήρως το 2021.

Η αλλαγή έγινε για οικολογικούς λόγους καθώς η αύξηση των εκπομπών ρύπων από τα αυτοκίνητα λειτουργούσε αρνητικά ως προς το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Ο WLTP προσφέρει πιο ρεαλιστικές μετρήσεις όχι μόνο για το διοξείδιο του άνθρακα, βάση του οποίου βγαίνουν και οι τιμές των τελών κυκλοφορίας, αλλά και για τους υπόλοιπους ρύπους.

Διαβάστε επίσης στη Νέα Σελίδα: Τέλη κυκλοφορίας: Τι αλλάζει για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων (video)