Δρανδράκης στη Βουλή: Το …ελληνικό θαύμα της TAXIBEAT που έχει έδρα το Λονδίνο



14 Μαρτίου 2018 · Ώρα δημοσίευσης: 10:36 μμ · Τελευταία τροποποίηση: 9:46 πμ


Για ένα … ελληνικό θαύμα με έδρα το …Λονδίνο, που όμως δεν έχει κέρδη, έκανε λόγο στην Βουλή ο Διευθύνων Σύμβουλος της TAXIBEAT, Νικόλας Δρανδράκης, ο οποίος πληροφόρησε τους έλληνες βουλευτές ότι η εταιρία του έχει παρουσία και στο …Περού και την Χιλή. Είπε επίσης ότι αυτή η εταιρία, η χωρίς κέρδη, εξαγοράστηκε από την MY TAXY, ενώ δεν έπεισαν οι εξηγήσεις του σχετικά με το θολό φορολογικό τοπίο, αναφέροντας το αυτονόητο, ότι πλήρωσε ΦΠΑ, φόρο μισθωτών υπηρεσιών, εισφορά αλληλεγγύης και ασφαλιστικές εισφορές για τους εγαζόμενους που απασχολούσε.

Με τον κ. Δρανδράκη ήρθε σε έντονη αντιπαράθεση ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος, ο οποίος έδωσε συγχαρητήρια στο Υπουργείο Μεταφορών για το νομοσχέδιο που ρυθμίζει θέματα του κλάδου του καθώς, όπως είπε μετά από πόλεμο τριών ετών (θεσμούς, πολιτικές παρατάξεις, πολυεθνικές) μπόρεσε να φέρει ένα τέτοιο νομοσχέδιο που δημιουργεί δικαιοσύνη στην οικονομία και δικαιώνει την εργασία του αυτοαπασχολούμενου.

«Ο κλάδος μας, οι αυτοαπασχολούμενοι δεν είναι συντεχνία. Συντεχνία και διαπλοκή είναι εκείνοι που μέσα από την καινοτομία δεν κλέβουν μόνο τους επαγγελματίες αλλά και την πατρίδα. Εκείνοι που με πρόφαση την καινοτομία παρερμηνεύουν ακόμη και τη γνώμη του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου» είπε. Ο κ. Λυμπερόπουλος, προσέθεσε πως δεν φοβάται κανέναν αλλά όποιος πάει κόντρα στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια δεν έχει καταλάβει τι θα αντιμετωπίσει.

Ο κ. Λυμπερόπουλος, καταφέρθηκε εναντίον της Beat, λέγοντας πως η μόνη «καινοτομία» της εταιρείας είναι ότι εισπράττει για λογαριασμό της το μίσθωμα και όχι ο ταξιτζής, ενώ διερωτήθηκε που είναι οι φόροι που πληρώνει η εταιρεία και ζήτησε να είναι τα πάντα καθαρά.

Από την πλευρά του, ο Νικόλας Δρανδράκης, εκπρόσωπος της εταιρείας Beat υποστήριξε ότι υπάρχει πρόσφατη απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου με βάση την οποία προκύπτουν αναλυτικά οι λόγοι για τους οποίους δεν έχει λόγο ύπαρξης το άρθρο 12 του νομοσχεδίου (για τις εταιρείες διαμεσολάβησης μεταφοράς επιβατών) και για τους οποίους η εταιρεία του και όλες οι παρόμοιες, δεν μπορούν να ενταχθούν σε αυτό.

«Παρέχουμε υπηρεσίες της κοινωνίας της πληροφορίας που δεν μπορούν να περιορίζονται με βάση την κοινοτική νομοθεσία και μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις μπορεί να συμβεί αυτό οι οποίες περιπτώσεις δεν συντρέχουν για τη δική μας αγορά» ισχυρίστηκε ο κ. Δρανδράκης και επικαλέστηκε γνωμοδότηση του συνταγματολόγου Γιάννη Δρόσου στην οποία – όπως είπε ο κ. Δρανδράκης – αποφαίνεται ότι οι υπηρεσίες που παρέχει η Beat δεν εμπίπτουν στις υπηρεσίες μεταφορών.

Υποστήριξε επίσης ότι αν η εταιρεία του ενταχθεί σε αυτόν τον νόμο θα μπορεί να παρέχει εκπτώσεις, ενώ μέχρι τώρα, παρείχε επιδότηση του κομίστρου.

Λειτουργούμε και στο Περού και την Χιλή

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΥΡΑΓΑΝΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Κέρδη είχατε;

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΔΡΑΝΔΑΚΗΣ (Διευθύνων Σύμβουλος της TAXIBEAT): Όπως ακούσατε και πριν, η εταιρία μας δεν έχει βγάλει κέρδη ακόμα.

Τώρα θα απαντήσω στην επόμενη ερώτηση, γιατί δεν έχουμε βγάλει κέρδη.

Ακούσατε το ποσό της μισθοδοσίας και τον αριθμό των εργαζομένων, θα σας δώσω μια τάξη μεγέθους, Κάθε χρόνος που πέρασε από το 2011, που ιδρυθήκαμε μέχρι σήμερα, ο αριθμός των εργαζομένων μας διπλασιάζεται, κάθε χρόνο. Αυτή τη στιγμή έχουμε 120 εργαζομένους, θα κλείσουμε το χρόνο με πάνω από 200 – 220 και μιλάμε για ένα μέσο μισθό, καθαρό, γύρω στα 1.700 – 1.800 ευρώ. Δεν έχουμε κανέναν εργαζόμενο που να παίρνει λιγότερα από 1.000 ευρώ καθαρά, ούτε έναν, ακόμη και αυτοί που είναι στο customer support, στην υποστήριξη πελατών.

Αυτό συμβαίνει, γιατί είμαστε σε ένα κλάδο πολύ υψηλής εξειδίκευσης και είμαστε αναγκασμένοι να πληρώνουμε πολύ μεγάλους μισθούς και μάλιστα κάνουμε και μετακλήσεις, φέρνουμε Έλληνες από το εξωτερικό, επιστήμονες και προγραμματιστές, για να μπορέσουμε να τους προσεγγίσουμε γιατί δεν βρίσκουμε αρκετό ταλέντο εδώ, όλοι γνωρίζουμε τι συμβαίνει με το brain drain. Ακριβώς γι’ αυτό το λόγο, κυρίως μισθοδοσία και κάποιες άλλες υποδομές, έχουμε πολύ υψηλό επίπεδο επενδύσεων, για να αναπτύξουμε την τεχνολογία, την οποία, σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό μάλιστα, εξάγουμε.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η εταιρία δεν είναι κερδοφόρα, παρόλα αυτά, ως μη κερδοφόρα φυσικά, εξαγοράστηκε από την εταιρία MY TAXY, η οποία ανήκει στον όμιλο της DAIMLER. Αυτό που αγόρασε η DAIMLER δεν είναι μόνο τα ελληνικά operations, αγόρασαν και τη λειτουργία που έχουμε στο Περού και στη Νότια Αμερική. Αγόρασαν το συνολικό όμιλο που έχουμε με λειτουργία στην Ελλάδα, το Περού και τη Χιλή, που μόλις ξεκίνησε.

Όταν η εταιρεία ιδρύθηκε το 2011, ιδρύθηκε με έδρα το Λονδίνο, με υποκατάστημα..

ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών): ομιλεί εκτός μικροφώνου, μη ακουόμενος.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΔΡΑΝΔΑΚΗΣ (Διευθύνων Σύμβουλος της TAXIBEAT): Δεν βλέπω που είναι το πρόβλημα και δεν βλέπω και τη συνάφεια με το νόμο, δεν βλέπω να έχει κάποια σχέση αυτό με το νόμο. Ό,τι έχουμε κάνει, δεν ξέρω εάν συμφωνείτε με αυτό, είναι απόλυτα νόμιμο. Έτσι δεν είναι;

Με έδρα το Λονδίνο γιατί …

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΔΡΑΝΔΑΚΗΣ (Διευθύνων Σύμβουλος της TAXIBEAT): Εμείς ιδρύσαμε την εταιρεία στο Λονδίνο και θα σας πω και γιατί. Είναι πάρα πολύ απλό, όταν ξεκινήσαμε αυτή την ιδέα δεν είχα λεφτά, βρήκα κάποιους επενδυτές οι οποίοι είναι αυτό που λέμε «τρελοί», family and fools, που σου βάζουν τα λεφτά για μία τρελή ιδέα στην αρχή. Εξασφάλισα τους επενδυτές, αλλά ήξερα ότι όταν παίρνεις από ένα νέο επενδυτή υπάρχει ένα momentum για λίγο διάστημα, κάποιες μέρες, κάποιες εβδομάδες μπορεί να σου βάλει τα λεφτά. Αν περάσει πολύ μεγάλος χρόνος δεν τον έχεις και σίγουρο. Έψαξα να βρω με το λογιστή μου πόσο χρόνο θα χρειαστεί για να ανοίξω την εταιρεία στην Ελλάδα, να ανοίξω τραπεζικό λογαριασμό και μετά να μου βάλει τα λεφτά. Μιλάγαμε περισσότερο από 1, 2 μήνες τότε, δεν ξέρω πόσο είναι τώρα. Αποφασίσαμε να ιδρύσουμε εταιρεία στην Αγγλία για να μπορέσω να διασφαλίσω τα λεφτά που μου υποσχέθηκαν τότε, 40.000 ευρώ, τίποτα σπουδαίο.

Ανοίξαμε την εταιρεία στην Αγγλία μέσα σε μία μέρα. Την επόμενη μέρα είχαμε ανοιγμένο τραπεζικό λογαριασμό και στο τέλος της βδομάδας είχαμε τα χρήματα στο λογαριασμό μας. Γι’ αυτό το λόγο ακριβώς υπάρχει η εταιρεία σήμερα και συνέβη το γεγονός TAXIBEAT. Μετά προσπαθήσαμε να ανοίξουμε και το υποκατάστημα στην Ελλάδα για να έχουμε μία νόμιμη παρουσία. Το υποκατάστημα μας πήρε 45 μέρες. Αυτό συνέβη το 2011.