Σούπερ μάρκετ: Στα σκαριά Super Deal για Μασούτη

Έρχεται ολική ανατροπή στο οργανωμένο λιανεμπόριο - Σε εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις με κολοσσό στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού - Οι πιθανότητες και η ανατροπή δυνάμεων στον χάρτη των σούπερ μάρκετ



19 Φεβρουαρίου 2020 · Ώρα δημοσίευσης: 6:29 μμ · Τελευταία τροποποίηση: 6:30 μμ


Τριάμισι χρόνια μετά τη διάσωση της Βερόπουλος από τη Metro της οικογένειας Παντελιάδη και τρία χρόνια μετά τη διάσωση του πρώην δικτύου της Μαρινόπουλος από την αλυσίδα Σκλαβενίτης, ένα τρίτο super deal βρίσκεται στα σκαριά.

Της Μαρίας Σμιλίδου
[email protected]

Σύμφωνα με πληροφορίες, η επικείμενη εξαγορά βρίσκεται σε καλό σημείο ωρίμανσης και αν τελικώς ευοδωθεί αναμένεται να ταράξει τα νερά, ανατρέποντας εκ νέου όλες τις υπάρχουσες ισορροπίες μεταξύ των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ.

Κι όλα αυτά σε μια χρονιά κατά την οποία οι μεγάλοι παίκτες του εγχώριου λιανεμπορίου τροφίμων ανασκουμπώνονται για έναν νέο κύκλο συγχωνεύσεων, εξαγορών και συνεργασιών.

Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες, η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα η οποία τα τελευταία χρόνια τόλμησε να κάνει το μεγάλο βήμα ανοίγοντας πανιά και στην πρωτεύουσα ετοιμάζει κίνηση ματ.

Καλά ενημερωμένες πηγές αναφέρουν ότι η διοίκηση της Μασούτης ολοκλήρωσε έναν πρώτο κύκλο επαφών με ενδιαφερόμενο εξαγοραστή-μεγαθήριο στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.

Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των δύο πλευρών, σύμφωνα με πληροφορίες, διεξάγονται σε καλό κλίμα και βρίσκονται σε ικανοποιητικό στάδιο.

Ο Γιάννης Μασούτης, διάδοχος του ιδρυτή της αλυσίδας, Διαμαντή Μασούτη, συνοδευόμενος από έμπιστα στελέχη της εταιρείας μόλις επέστρεψε από τις ΗΠΑ, ολοκληρώνοντας έναν απαιτητικό κύκλο επαφών με εταιρεία-κολοσσό αμερικανικών συμφερόντων.

Την ίδια ώρα, οι φήμες μεταξύ των υπαλλήλων στους κόλπους της εταιρείας οργιάζουν.

Το γεγονός ότι το τελευταίο διάστημα έχουν «παγώσει» οι προσλήψεις και οι μετακινήσεις του υπαλληλικού προσωπικού επιτείνει το κλίμα ανησυχίας μεταξύ των εργαζομένων, οι οποίοι φοβούνται ότι πιθανή αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος θα τους στερήσει τα προνόμια και κυρίως την εργασιακή ασφάλεια που απολαμβάνουν.

Το 2020 είναι χρονιά μεγάλων ανατροπών στο λιανεμπόριο με εξαγορές και συγχωνεύσεις και με δεδομένη την πίεση στις μικρότερες αλυσίδες, που δυσκολεύονται να αντεπεξέλθουν στα μεγάλα στοιχήματα του ανταγωνισμού. Την ίδια ώρα, με ανοιχτές κεραίες είναι οι λοιποί μεγάλοι παίκτες του κλάδου, οι οποίοι παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις.

Σκλαβενίτης, Βασιλόπουλος, Παντελιάδης (Μy Market) και Γαλαξίας δίνουν μεγάλη μάχη για την επικράτηση, καθώς οι τζίροι είναι υψηλοί, αλλά τα κέρδη σε δυσανάλογα χαμηλά επίπεδα. Κι όλα αυτά ενώ οι εταιρείες μέτρησης της κατανάλωσης προβλέπουν νέα υποχώρηση του ρυθμού ανάπτυξης των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ για την τρέχουσα χρονιά.

Το γεγονός ότι το 2019 οι πωλήσεις των ταχυκίνητων κωδικών επέστρεψαν στα επίπεδα του 2014 δεν είναι επαρκώς ενθαρρυντικό για τον κλάδο, καθώς τη φετινή χρονιά εκτιμάται ότι η κατανάλωση θα κινηθεί μεν ανοδικά, ωστόσο ο ρυθμός αύξησης θα είναι μικρότερος από πέρσι.

Εξέλιξη αναμενόμενη για τις εταιρείες μέτρησης της κατανάλωσης, τους προμηθευτές και τους λιανέμπορους, αφού το μέσο εισόδημα του Έλληνα παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, ενώ λόγω της κρίσης οι καταναλωτικές συνήθειες έχουν αλλάξει και δεν φαίνεται να επανέρχονται στην προ κρίσης εποχή.

Στην κούρσα του ανταγωνισμού για τη νέα χρονιά το νήμα έκοψε ο Σκλαβενίτης με την εξαγορά του caremarket.gr από τη Yoda.

Οι Υπεραγορές Σκλαβενίτης, με διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης του τζίρου, έκαναν την έκπληξη στην αγορά, αποφασίζοντας να πάρουν εγκαίρως θέση για τη διεκδίκηση μεριδίων του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Από την πλευρά του, ο Όμιλος Παντελιάδη συνεχίζει την τακτική των ταυτόχρονων επενδύσεων και προχωρά σε αύξηση του αριθμού των υφιστάμενων καταστημάτων, επέκταση του δικτύου διανομής με την προσθήκη ενός νέου κέντρου στη Μαγούλα, δημιουργία e-shop χονδρικής, άνοιγμα του πρώτου καταστήματος στην Κύπρο και επενδύσεις σε ψηφιακά καταστήματα.

Όπως αποκάλυψε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Αριστοτέλης Παντελιάδης, το 2019 ο τζίρος θα κλείσει με άνοδο 6%, η οποία είναι κατά κύριο λόγο οργανική και έρχεται σε μια περίοδο που η αγορά προσπαθεί να ανακάμψει από την πτώση 25% που κατέγραψε μέσα στη δεκαετή κρίση και τώρα έχει φτάσει στο 21%.

Οικολογική τσάντα – πλαστική σακούλα, σημειώσατε 1

Μείωση κατά 98,6% της χρήσης λεπτής πλαστικής σακούλας μεταφοράς στα σούπερ μάρκετ σημειώθηκε το 2019 σε σχέση με το 2017, ενώ πάνω από 17 εκατ. επαναχρησιμοποιούμενες τσάντες έχουν προμηθευτεί τα ελληνικά νοικοκυριά την τελευταία τριετία, όπως προκύπτει από μελέτη που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών.

Τα αριθμητικά στοιχεία που συλλέχθηκαν αφορούν στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ για το σύνολο του 2019, ενώ υπάρχουν και εκτιμήσεις σχετικά με την κατάσταση στα υπόλοιπα σημεία πώλησης.

Σύμφωνα με τη μελέτη του ΙΕΛΚΑ, το 2019 σημειώθηκε μείωση 98,6% σε σχέση με το 2017 στη χρήση της πλαστικής σακούλας (πάχους 15-50 μικρών), στην οποία επιβάλλεται από 1/1/2019 περιβαλλοντικό τέλος 0,07 ευρώ συν ΦΠΑ, από 1,8 δισ. σακούλες σε λίγο πάνω από 24 εκατ.

Εκτιμάται ότι το 2019 διατέθηκαν περίπου 1,75 δισ. λιγότερες σακούλες σε σχέση με το 2017. Η κατά κεφαλήν ετήσια κατανάλωση πλαστικής σακούλας στο κανάλι του σούπερ μάρκετ μειώθηκε από 167 σακούλες ανά κάτοικο σε 2.

Η διάθεση βιοαποικοδομήσιμων – κομποστοποιήσιμων λεπτών πλαστικών σακουλών, η οποία ήταν μηδαμινή το 2017, το 2019 έφτασε τα 37 εκατ. τεμάχια, ξεπερνώντας τις άλλες λεπτές πλαστικές σακούλες.

Επίσης, η διάθεση επαναχρησιμοποιούμενων τσαντών πολλαπλασιάστηκε.

Δημοσιεύτηκε στο φύλλο 141 της «Νέας Σελίδας» την Κυριακή 16 Φεβρουαρίου 2020.

Διαβάστε επίσης στη «Νέα Σελίδα»: Η Ομόνοια μαγνήτης για διεθνείς ξενοδοχειακούς ομίλους